Volgens Adobe, is het gebruik van video op mobiele apparaten met 300% toegenomen in 2012 – en dit blijft toenemen. Zoals consumenten zich steeds meer openstellen aan het bekijken van video’s op kleinere schermen moeten de marketeers zich aanpassen en verdiepen in de mogelijkheden die dit medium te bieden heeft.

Lewis rothkopf, Vice-president van het mobiele advertenties bedrijf JUMPTAP, dat onlangs werd overgenomen door Millenial Media, vertelde ons wat marketeers moeten weten om succesvolle mobiele video-advertenties te produceren.

1. Het is niet alleen voor de entertainment-industrie

“Entertainment wordt gedomineerd door dingen zoals trailers en tv-show previews,” zei Rothkopf. Maar marketeers van andere industrieën hebben het mis als zij denken dat alleen Hollywood kan profiteren van het gebruik van video in mobiele advertenties. Zoals deze grafiek laat zien, maken autobedrijven en winkeliers minder gebruik van mobiele video dan de entertainment industrie doet maar is de betrokkenheid van de kijker hoger.

jumptap video engagement industry

 

2. Houdt een video advertenties altijd korter dan 15 seconden

Blijf trouw aan het medium. “Niemand gaat naar een zes seconden Vine kijken, gevolgd door een advertentie van 30 seconden ,” zei Rothkopf

3. De kunst is gegevens en kunst mengen

Dat betekent “het bouwen van een-op-een wedstrijden op het niveau van de consument met behulp van gegevens van derden,” zei Rothkopf. Laten we gebruik maken van een Mercedes videoadvertentie als voorbeeld. Als een 25-jarige man die 30.000 dollar per jaar verdiend de advertentie ziet en erop klikt, is dat allemaal goed en wel, maar hij is niet Mercedes ‘demografische doelgroep. Het is zinvoller wanneer een coole video wordt bekeken door iemand die de auto daadwerkelijk kan kopen.

 

jumptap car mercedes video adJumptap

 

4. Het is geen TV – Wees vernieuwend

‘ Het is verleidelijk om de content die je op TV gebruikt hebt te hergebruiken online, maar consumenten  moet je op de juiste manier aanspreken passend bij het medium die zij in gebruik hebben.’ Zegt Rothkopf.

Dat betekent het gebruik van digitale interactieve media en layar bij interactieve componenten.

Een van Rothkopf favoriete voorbeelden zijn de innovatieve mobiele video advertenties die in Rovio’s Angry Birds verschijnen.

Eerst komen de vogels naar beneden vliegen, in hun eigen natuurlijke leefomgeving.

angry birds ad
Maar wacht, ze dragen iets bij zich.

 

angry birds ad

De vogels rollen een onconventionele banner advertentie uit…

angry birds ad

… Die gebruikers toestaat een video advertentie te bekijken zonder de app te verlaten..

angry birds ad

 

5. Serieus, gebruik digitale interactieve media

Gebruikers willen niet geleid worden naar een tussenliggende landingspagina om een video advertentie te bekijken.

Wat wel, en wat niet, werkt volgens Jumptap:

jumptap video
Bron: Business Insider