Een van de eerste sessies van de 2014 Video Marketing Summit was ‘Engineering High-Performing & Measurable Youtube campaigns’. Deze Seminar werd in het programma boek als volgt omschreven: Youtube is het meest krachtige medium voor merk marketing dat er bestaat, en wij hebben cijfers om dit te bevestigen. Waarom verpesten veel organisaties het Youtube? Echter, als u eenmaal in de zaal was, kwam u erachter dat de geheime subtitel van de seminar ‘Youtube-opoly’ was. En de geheime omschrijving: ‘Monopoly en youtube hebben meer gemeen dan u denkt’   Youtube vs Monopoly Waarom lijkt Youtube op Monopoly? Wat hebben Ciampa en Michael Benson, een Senior Accountmanager bij Pixability, te zeggen over high-performing en meetbare Youtube campagnes? * Zij legden uit wat een succesvolle Youtube marketing en advertenties campagne inhoudt * Lieten een aantal real-life video en campagne voorbeelden zien * Deelden tips voor uw eigen Youtube campagnes En over wat Youtube en Monopoly gemeen hebben: * Het ontwikkelen van uw eigendommen is het belangrijkste * Voorkom dat u in de gevangenis komt – Maak de juiste keuzes * U kunt het niet alleen spelen * Soms moet u betalen om mee te spelen * Koop de juiste dingen * Om te winnen heeft u een strategie nodig – en volharding.

Het ontwikkelen van uw onroerend goed – Uw youtube kanaal * Het ontwikkelen van uw bezittingen is het belangrijkste

  • Bouw uw Youtube kanaal uit
  • Uw kanaal strategie zal uw campagne doelen uitwijzen. Drijft u abonnees of website bezoeken aan? Verdient u betrokkenheid of conversies?
  • Sterke kanalen hebben: opmaat gemaakt thumbnails, afspeellijsten, omschrijvingen, annotaties, channel art.

Verlaat de gevangenis door de juiste keuzes te maken * Voorkom dat u in de gevangenis komt – Maak de juiste keuzes CONTENT STRATEGIE

  • Over welk type content beschikt u?
  • In wat is uw doelgroep geïnteresseerd?
  • Niet veronderstellen dat korter altijd beter is
  • U hoeft geen miljoenen te hebben om goede Youtube content te maken

Community Regels * U kunt het niet alleen spelen COMMUNITY

  • Youtube is een community en een ecosysteem, niet de plek om met uw merk in het luchtledige te schreeuwen
  • Merken moeten betrokken zijn met hun publiek

Koop de juiste dingen met advertenties * Koop de juiste dingen YOUTUBE ADVERTENTIES

  • Wat is Hyper-targeting?
  • Waarom is hyper targeting uw Youtube advertentie campagnes z belangrijk?
  • Identificeer invloedrijke personen voor uw merk
  • Maak uw doelgroep video per video in plaats van kanaal per kanaal

Betaal om te spelen * Soms moet u betalen om mee te doen BETAALD VS VIRAL

  • Er is geen verband tussen virals en sales
  • Iedereen marketeer wilt een viral video, maar hoeveel zijn er werkelijk viral gegaan?
  • Voorzichtig met vage plannen

Winnaars Strategie * Winnen heeft strategie en volharding nodig OPTIMALISATIE VAN UW CAMPAGNES

  • Uw doel moet zijn uw campagnes te optimaliseren met meetbare instrumenten
  • Optimaliseer, probeer verschillende campagnes en verfijn deze.
  • Een video op uw kanaal publiceren is top…
  • Maar dit is pas het begin!
  • Het managen en bijhouden van uw kanaal heeft tijd nodig

BRON: ReelSEO.com