Een van de eerste sessies van de 2014 Video Marketing Summit was ‘Engineering High-Performing & Measurable Youtube campaigns’. Deze Seminar werd in het programma boek als volgt omschreven: Youtube is het meest krachtige medium voor merk marketing dat er bestaat, en wij hebben cijfers om dit te bevestigen. Waarom verpesten veel organisaties het Youtube? Echter, als u eenmaal in de zaal was, kwam u erachter dat de geheime subtitel van de seminar ‘Youtube-opoly’ was. En de geheime omschrijving: ‘Monopoly en youtube hebben meer gemeen dan u denkt’ Waarom lijkt Youtube op Monopoly? Wat hebben Ciampa en Michael Benson, een Senior Accountmanager bij Pixability, te zeggen over high-performing en meetbare Youtube campagnes? * Zij legden uit wat een succesvolle Youtube marketing en advertenties campagne inhoudt * Lieten een aantal real-life video en campagne voorbeelden zien * Deelden tips voor uw eigen Youtube campagnes En over wat Youtube en Monopoly gemeen hebben: * Het ontwikkelen van uw eigendommen is het belangrijkste * Voorkom dat u in de gevangenis komt – Maak de juiste keuzes * U kunt het niet alleen spelen * Soms moet u betalen om mee te spelen * Koop de juiste dingen * Om te winnen heeft u een strategie nodig – en volharding.
Het ontwikkelen van uw onroerend goed – Uw youtube kanaal * Het ontwikkelen van uw bezittingen is het belangrijkste
- Bouw uw Youtube kanaal uit
- Uw kanaal strategie zal uw campagne doelen uitwijzen. Drijft u abonnees of website bezoeken aan? Verdient u betrokkenheid of conversies?
- Sterke kanalen hebben: opmaat gemaakt thumbnails, afspeellijsten, omschrijvingen, annotaties, channel art.
Verlaat de gevangenis door de juiste keuzes te maken * Voorkom dat u in de gevangenis komt – Maak de juiste keuzes CONTENT STRATEGIE
- Over welk type content beschikt u?
- In wat is uw doelgroep geïnteresseerd?
- Niet veronderstellen dat korter altijd beter is
- U hoeft geen miljoenen te hebben om goede Youtube content te maken
Community Regels * U kunt het niet alleen spelen COMMUNITY
- Youtube is een community en een ecosysteem, niet de plek om met uw merk in het luchtledige te schreeuwen
- Merken moeten betrokken zijn met hun publiek
Koop de juiste dingen met advertenties * Koop de juiste dingen YOUTUBE ADVERTENTIES
- Wat is Hyper-targeting?
- Waarom is hyper targeting uw Youtube advertentie campagnes z belangrijk?
- Identificeer invloedrijke personen voor uw merk
- Maak uw doelgroep video per video in plaats van kanaal per kanaal
Betaal om te spelen * Soms moet u betalen om mee te doen BETAALD VS VIRAL
- Er is geen verband tussen virals en sales
- Iedereen marketeer wilt een viral video, maar hoeveel zijn er werkelijk viral gegaan?
- Voorzichtig met vage plannen
Winnaars Strategie * Winnen heeft strategie en volharding nodig OPTIMALISATIE VAN UW CAMPAGNES
- Uw doel moet zijn uw campagnes te optimaliseren met meetbare instrumenten
- Optimaliseer, probeer verschillende campagnes en verfijn deze.
- Een video op uw kanaal publiceren is top…
- Maar dit is pas het begin!
- Het managen en bijhouden van uw kanaal heeft tijd nodig
BRON: ReelSEO.com