The Body Shop – Campagne
The Body Shop laat je kennismaken met de werknemers in verschillende winkels met deze nieuwe campagne. Clipforce verzorgt de Video Content voor The Body Shop en filmde ook deze serie.
Ontmoet in deze video Cindy uit het filiaal in Leiden. Zij laat zien hoe ze te werk gaat.
Deze promo clip is onderdeel van een reeks video’s, allemaal gemaakt door Clipforce. Voor elke video gingen we langs bij een filiaal verspreid door heel Nederland. Daar vertelt een van de werknemers wat haar lievelingsproduct is, waar het vandaan komt en hoe je deze het best gebruikt. Deze clips werden vervolgens gedeeld op verschillende social media kanalen van The Body Shop.
Video Snacks
De clips zijn allemaal ongeveer 1 minuut lang. Deze ‘video snacks’ zijn een effectieve manier om informatie over te brengen bij de klant. Wanneer een video direct op Facebook geplaatst wordt, markeert Facebook dit als ‘belangrijke’ content. Daarom krijgt het voorrang bij het laten zien aan de volgers, waardoor het aan meer mensen wordt getoond dan wanneer alleen een bericht of foto wordt geplaatst. Daarnaast is YouTube de tweede zoekmachine na Google. Ook worden video’s vaak bovenin bij Google apart laten zien. Door een goed gehost YouTube kanaal te hebben, hebben video’s dus nog een extra gunstig effect op de SEO.
Video Snacks zijn niet alleen gunstig voor het vergrote bereik van content. Het is ook een bewezen positievere manier om een inhoudelijk verhaal te vertellen. Bij deze campagne krijg je een persoonlijk bericht van The Body Shop. Zo krijg je een ‘gezicht’ bij de winkel. De werknemers vertellen als experts over hun favoriete product, wat als promotie werkt. Als laatst wordt er informatie gedeeld over het product, waarbij de achterliggende idealen van The Body Shop goed naar boven komen. Zij werken immers alleen met beautyproducten op natuurlijke basis, geproduceerd met oog voor het milieu en community fairtrade.
In een Video Snack van 1 minuut wordt dus een product gepromoot, een gezicht en stem bij de winkel gegeven en dat allemaal binnen de idealen van de winkel.