Bij een testimonial is de klant van een bedrijf of instantie aan het woord. Het gaat om iets langere video’s waarbij de klant vertelt over de samenwerking met het bedrijf. Er komen vaak verschillende mensen aan het woord om de verschillende kanten van een project of dienst uit te lichten. Er wordt gesproken over het probleem en de oplossing, de samenwerking en de kwaliteit van het product. Het draait om de visie van de klant op het bedrijf. Dit is een mooie manier om aan (potentiële) klanten de werkwijze van uw bedrijf in beeld te brengen.

Bij het in de markt zetten van uw dienstverlening is het van groot belang om geloofwaardig te zijn. Daarvoor is een testimonial een geschikt middel. Het helpt (potentiële) klanten om vertrouwen te krijgen als ze zien en horen dat anderen met volle tevredenheid zijn geholpen.

Clipforce Testimonial

Clipforce maakt regelmatig testimonials voor verschillende bedrijven. Want wat is er krachtiger dan een tevreden klant aan het woord? In een kennismaking gesprek wordt er besproken hoe u de testimonial zou willen hebben, wat de doelstelling is en bijvoorbeeld de doelgroep. Ook vinden we het belangrijk een (visuele) stijl te ontwikkelen die past bij de huisstijl van de klant.

Testimonial voor de online marketing

Video is een enorm effectieve manier om informatie over te brengen door de combinatie van beeld en (gesproken) tekst. Naast een effectief middel om informatie over te brengen kan video ook goed ingezet worden op Social Media. Het is een snelle en persoonlijke manier om content te verspreiden. Met bijvoorbeeld de autoplay van Facebook, de nieuwe Twitter videoplayer of het linkbuildingeffect van Pinterest kan video op verschillende manieren ingezet worden op social media om een breder publiek te bereiken. Want maar liefst 75% van de kijkers bezoekt de website van de marketeer na het zien van een video.
Bovendien is video een onmisbaar onderdeel geworden voor de SEO. YouTube is de eerste zoekmachine na Google, en heeft meer wekelijkse bezoekers dan Facebook of Twitter. Daarnaast gaat een gemiddeld website bezoek van 48 seconde naar 5.50 minuten wanneer er video content is, belangrijk voor de Google indexatie. Er is zelfs met gebruik van video tot 53 keer meer kans om op de 1e zoekpagina van Google te komen.

Zelf zien? Testimonial voorbeelden.