Zes toonaangevende Nederlandse musea gaven vanaf 10 oktober 2014 het heft uit handen. Bezoekers mogen op de website graven in de collecties van het Amsterdam Museum, het Groninger Museum, het Kröller-Müller Museum in Otterlo, Museum Boerhaave in Leiden, Museum TwentseWelle in Enschede en het Van Abbemuseum in Eindhoven. Tot 10 januari 2015 kon iedereen kiezen uit 300 objecten waarmee een eigen online expo gemaakt kan worden. De enige voorwaarde: er moet een goed verhaal achter deze keuze zitten. De meest inspirerende tentoonstellingsvoorstellen worden daadwerkelijk uitgevoerd en zijn vanaf de Museumweek 2015 (18 – 24 april) te zien in de deelnemende musea.

In december brachten twee bijzondere deelnemers van Mix Match Museum een bezoek aan het Kröller-Müller. Vrijwilligers van de ABN AMRO Foundation zetten zich in om kunstenaars met een beperking kennis te laten maken met moderne kunst, en om hen te begeleiden tijdens het deelnemen aan Mix Match Museum.

Clipforce ging, als preferred online video content supplier, op bezoek bij een van de deelnemende musea: Het Kroller Muller museum. Hier vertelt een werknemer van het Kröller-Müller museum over de tentoonstelling en hoe je zelf op mixmatchmuseum.nl een tentoonstelling online kan samenstellen. Door middel van deze korte promo, die door het museum op verschillende sociale media en websites is gedeeld, werden zo veel mogelijk bezoekers aangesproken om mee te doen aan deze unieke actie.