Project Description

Volgens Nederland – Achmea carrière switch

Clipforce is supplier van online video content voor Achmea, zo ook voor Volgens Nederland. Met deze plek op het internet wil Achmea een bijdrage leveren aan een maatschappij waarin het voor iedereen prettig toeven is. Dàt is de reden waarom Volgens Nederland door Achema is gestart.

Bij Volgens Nederland worden verschillende huiskamergesprekken gehouden. Zowel op de website van Volgens Nederland, als ook in werkelijke huiskamers beschikbaar gesteld door heel Nederland. Hier worden gesprekken gehouden over de toekomst van Nederland met 5 thema’s centraal: mobiliteit, werk, pensioen, gezondheid en veiligheid.

Bij deze promo voor het thema werk zijn wij langs geweest bij de eigenaar van Doppio, een espresso bar in Alkmaar.

Eigenaar Alex Walraven droomde van een eigen bedrijf, een nieuwe carrière, ander werk of een jaartje studeren. Te veel mensen blijven zitten waar ze zitten. Alex niet. De facilitair manager begon z’n eigen espressobar. Gewoon omdat hij dat graag wilde.

Clipforce produceerde deze promo die het verhaal van Alex vertelt, een combinatie clip, waar zowel animatie als film het verhaal ondersteunen en tot leven brengen om andere mensen te inspireren die met de zelfde vraag worstelen. Door animatie en film te combineren kan er een algemeen verhaal vertaald worden in een persoonlijk verhaal.