mobiel

Mobiel groeit en TV staat stil. Volgens een nieuwe analyse van Flurry, een mobile analyse bedrijf van Yahoo!, spenderen Amerikanen nu meer tijd naar het kijken van hun mobiele scherm dan naar de TV. Uit de analyse blijkt dat de gemiddelde consument in de VS dagelijk 2 uur en 57 minuten op mobiele apparaten spendeert, een groei van 9,3% sinds het begin van vorig jaar. Dit terwijl de tijd besteed aan TV gelijk gebleven is op 2 uur en 48 minuten per dag.

Als je denkt aan al de dingen waarvoor je je mobiele apparaat aanzet, tellen de minuten zich snel op: Het weer, het nieuws, winkelen, bankieren, en natuurlijk video-on-demand. Vanuit het perspectief van branding, content en het verbruik, heeft de verschuiving van TV naar mobile als eerste scherm vele implicaties. Als eerste en als meest is het bereiken van potentiele inhoudconsument door te kijken waar deze consument de meeste tijd spendeert. Het tweede punt is het zorgen voor naadloze en plezierige ervaring dat stemt met de verwachtingen van de gebruiker.

Video, of het een vorm van catch-up TV of healine content als een nieuwsbericht is, is een belangrijk onderdeel van verschillende mobiele ervaringen. Volgens recent onderzoek is het meest frustrerende gedeelte van online video het wachten op video’s die laden of bufferen (36%) – op de voet gevolgd door ‘irritante advertenties’ (28%) en niet in staat zijn om dezelfde kwaliteits content over te brengen op verschillende apparaten (26%). Dus hoewel de consument zich vaker naar zijn mobiele apparaat wendt, betekent dat niet dat ze alle content krijgen die ze willen of tevreden blijven met de kwaliteit.

Als contentproducenten voorop willen zitten, moet de focus liggen op het creeëren van constante, hoge kwaliteit mobiele ervaringen dat dichtbij wat consumenten zien op tv ligt. De onderliggende reden waarom mobiel zo een grote groei doormaakt is omdat consumenten willen kijken en consumeren wanneer ze willen.