E-Learning laten maken?
Clipforce E-learning
Bij het maken van een e-learning video zijn vele mogelijkheden. Vooraf wordt er besproken hoe u de video zou willen hebben, wat de doelstelling is en bijvoorbeeld de doelgroep. Welke elementen vindt u belangrijk om terug te zien in de video? Hoe lang zou u de e-learning cursus willen hebben? Er moet een duidelijke (visuele) stijl ontwikkeld worden die past bij de het product waar de e-learning over gaat.
E-learning voor de Marketing
Video is een enorm effectieve manier om informatie over te brengen door de combinatie van beeld en (gesproken) tekst. Naast een effectief middel om informatie over te brengen kan video ook goed ingezet worden op Social Media. Het is een snelle en persoonlijke manier om content te verspreiden. Met bijvoorbeeld de autoplay van Facebook, de nieuwe Twitter videoplayer of het linkbuildingeffect van Pinterest kan video op verschillende manieren ingezet worden op social media om een breder publiek te bereiken. Want maar liefst 75% van de kijkers bezoekt de website van de marketeer na het zien van een video.
Bovendien is video een onmisbaar onderdeel geworden voor de SEO. YouTube is de eerste zoekmachine na Google, en heeft meer wekelijkse bezoekers dan Facebook of Twitter. Daarnaast gaat een gemiddeld website bezoek van 48 seconde naar 5.50 minuten wanneer er video content is, belangrijk voor de Google indexatie. Er is zelfs met gebruik van video tot 53 keer meer kans om op de 1e zoekpagina van Google te komen.
Bedrijven kiezen steeds vaker om een e-learning of online cursus te produceren. Dit wordt vervolgens als extra informatie aangeboden op de website en gedeeld op social media kanalen. Hiermee wordt de professionele kennis van het bedrijf getoond, en daarnaast is dit sterke content dat door te delen op social media gemakkelijk een groot bereik kan halen; goede content wordt immers vaker gedeeld.