Op een conferentie in London op 14 juni voorspelde top Facebook bestuurslid Nicola Mendelsohn dat binnen 5 jaar Facebook “zeker mobile is, en het waarschijnlijk allemaal video zal zijn.” dit komt net na het nieuws dat de voornamelijk door video gedreven Snapchat Twitter van de troon gestoten heeft, waardoor het een plek inneemt in de top drie sociale media platformen (net na Facebook en Instagram).
Met de toekomst van online marketing gestuurd door aantrekkelijke en relevante video content, moeten marketeers en adverteerders meegaan met de trend of anders lopen ze het risico achter te lopen.
Indien de recentelijk sociale shake-ups nog niet overtuigend genoeg waren om een videoproductie bedrijf in te schakelen, hierbij vijf extra redenen:
#1 Bewegende Beelden zijn meer ‘Engaging’ dan Tekst
Wist je dat we visuele informatie 60.000 keer sneller verwerken dan tekst? Bovendien is 90% van de informatie die het brein binnenkomt niet verbaal. Onze ‘biologie’ zorgt ervoor dat we opzoek gaan naar visuele content, tegengesteld van grote blokken tekst. Deze aangeboren trend is ook terug te zien in de marketing resultaten; simpelweg het toevoegen van het woord “video” in het onderwerp van een email zorgt ervoor dat de video 13% vaker geopend wordt. Daarbij geldt dat websitebezoekers 5 keer vaker op een post klikken wanneer het een video bevat.
Het internet is steeds meer gevuld met massa’s tekst en foto’s. Een unieke en pakkende video kan door de stormvloed van content een product of dienst onder de aandacht te brengen van meer kijkers.
#2 Video Content Helpt een Emotionele Connectie te vormen
The Harvard Business Review voerde een studie uit met emotioneel verbonden klanten en ontdekte dat, hoewel deze consumenten slechts 22% van de totale bezoekers bevatte, ze voor 37% van de winst telden.
Er is duidelijk waarde in het vormen van een diepe en persoonlijke relatie met klanten. Kijk naar de populaire Doves “Campagne voor echte schoonheid” video’s. Hoewel het simpel in elkaar gezet is, speelden de video’s met het thema van zelfvertrouwen met vrouwen over de hele wereld, waarbij het culturele golven creëerde. Zelfs jaren later, herinneren velen de oorspronkelijke video’s en hun boodschap.
Hoewel uw video misschien niet de echte viral Internet populariteit zal behalen, kan een goed gemaakte video wel zorgen voor een diepere band met de juiste klanten die nodig zijn om een bedrijf een boost te geven.
#3 Het is niet nodig grote investeringen te doen in videoproductie
Ooit waren dure visuele effecten en vliegende camera’s een exclusief domein van grote filmstudio’s met veel geld. Tegenwoordig maken drones het mogelijk voor videoproductie bedrijven om adembenemende shots of unieke uitzichten te filmen met een klein budget.
Met deze technologische ontwikkelingen zijn de mogelijkheden voor videoproductie bedrijven gegroeid, en maakt het mogelijk mooie video’s te maken binnen het budget.
#4 Video kan conversion rates verhogen
Misschien heeft de website al genoeg bezoekers, maar wil men dat meer van deze bezoekers uiteindelijk een aankoop doen. Goed nieuws! Online video marketing verbetert ook de conversion rates, waarbij het een publiek omtovert tot winst. Bezoekers van een site zijn vaker geneigd om gemiddeld meer dan 2 minuter langer op een website pagina te blijven wanneer het video bevat. Bovendien zijn deze bezoekers 64% (!) meer geneigd om een product te kopen. Online video haalt klanten binnen en biedt overtuigende argumenten om een product te kopen.
#5 Het zit allemaal in de cijfers
Nog niet overtuigd? Deze statistieken laten zien dat de toekomst van het internet bij video ligt, ongeacht om welke business het gaat – dus het is maar beter om voorbereid te zijn.
- YouTube bereikt meer 18-49 jaren in de VS dan enig ander tv netwerk in de VS.
- De top vijf meest populaire celebrities onder tieners uit de VS zijn YouTube sterren
- 73% van de marketeers bevestigen dat video een positief effect gehad hebben op de marketing resultaten
- 52% van de marketeers zeggen dat video content de beste ROI bezorgt.
- Dus, wanneer komt jouw volgende video online?
Bron: digiday.com