Instagram voegt ook video toe aan haar advertentie carrousel, waarbij het adverteerders toestaat om vijf video’s – of een combinatie van video’s en foto’s – te selecteren waar gebruikers doorheen kunnen swipen. Launching partners zijn Airbnb, Taco Bell, Hollister, IBM en W Hotels.
Het nieuwe format is een uitbereiding van de al bestaande advertentie carrousel van Instagram voor foto’s, wat het platform in Maart 2015 lanceerde. Volgens James Quarles, hoofd business en brand development bij Instagram, zijn de video views van het platform met 40 procent gestegen in de afgelopen 6 maanden.
“De reden waarom we enthousiast zijn over de video advertentie carrousel is omdat dit format marketeers de creatieve flexibiliteit verschaft om rijkere verhalen te vertellen op Instagram,” zei Quarles, “We horen constant van bedrijven dat het lastigste voor hen is om de aandacht te pakken van de mensen, vooral omdat mensen zo veel tijd spenderen in de digitale wereld en op mobiel.
Quarles zei dat het advertentie carrousel beter presteert dan enkelvoudige, statische foto’s. Volgens hem tonen Instagram’s interne studies aan dat er een verbetering is in ad recall, en wanneer naar de prestatie gekeken wordt, hebben deze advertenties een succespercentage dat 58 procent hoger ligt.
“We denken dat deze combinatie van video en de carrousel erg krachtig is,” zei Quarles. “De natuur van video’s staat mensen toe om geïnspireerd te worden door een bedrijf en dan meer te leren over hoe het in hun leven past.”
Ondertussen groeit Instagram nog steeds, met meer dan 400 miljoen actieve gebruikers per dag, die dagelijks gemiddeld 21 minuten op het platform spenderen. CEO Mark Zuckerberg zei dat meer dan 200.000 bedrijven maandelijks op Instagram adverteren.
Facebook en Instagram kijken nu naar nieuwe manieren om gebruikers te betrekken, waaronder het toevoegen van een algoritme dat de foto’s en video’s die gebruikers in hun feed zien herorganiseert (Zuckerberg zegt dat gebruikers 70% van wat er in hun feed afspeelt missen).
Volgens een verslag van eMarketer spenderen volwassenen in de VS dit jaar gemiddeld 43 minuten per dag op sociale netwerken. Toch wordt er verwacht dat de tijd die doorgebracht wordt op sociale netwerken minder hard zal groeien in de komende drie jaar, in 2018 zou het slechts een paar minuten meer worden.
“Facebook blijft verbeteringen zien in de tijd die via mobiel op het platform gespendeerd wordt door de verbeterde engagement die video met zich meebrengt,” zei eMarketer Forecasting analist Monica Peart. “Natuurlijk heeft Facebook ook steeds meer competitie gekregen van andere snel groeide sociale netwerken, zoals Snapchat, en is er ook sprake van kannibalisme door haar eigendom, Instagram. Met andere sociale netwerken die sterk investeren in het maken van video tot een essentieel fundament van hun platform, wordt de tijd besteed op Facebook uitgedaagd.”
Bron: Adweek