Clipforce produceert alle soorten video content. Van simpele korte how-to clips tot commercials of web series. Maar ook het inrichten en beheren van kanalen op YouTube of publiceren in een eigen omgeving is onze specialiteit.

Niet van project naar project maar alles dat uw bedrijf door het jaar aan content wilt produceren en beheren.

Clipforce is opgericht in 2010 en bestaat uit een team van 20 vaste jonge hoog opgeleide medewerkers die 24/7 beschikbaar zijn. Er worden veel verschillende soorten video content geproduceerd en beheerd voor bedrijven als ABN AMRO, Capgemini, Descartes, The Body Shop, MC Gregor, Ricoh, Oracle, Roche, Achmea, Descartes, Cargill en 200+ andere bedrijven.

Clipforce is ontstaan uit een online video formule Videomonday.nl, in het FD destijds ook genoemd ‘de YouTube voor de arbeidsmarkt’. Het was één van de eerste online video kanalen van Nederland.

Wij constateerden destijds dat de ‘oude tijd’ videoproductie niet aansloot bij de ‘nieuwe tijd’ grote vraag naar video content. Door de ontwikkeling van breedbandverbindingen en de toename in het aantal tablets en smartphones zouden bedrijven meer en meer gebruik maken van video als onderdeel van de marketingmix. Voorheen waren er eigenlijk alleen productiehuizen die dure commercials en bedrijfsfilm maakten. Bedrijven hebben inmiddels behoefte aan veel meer soorten video content. Snel, voordelig en goed!

Bij Clipforce heeft iedere klant een vaste account manager of director die samen met het hele team producers, camera-operators en graphic designers door het jaar heen alle content voor een bedrijf verzorgt. Wij werken volgens een diensten en strippenkaart model waarbij 25 diensten zijn vertaald naar strippen en de prijs per strip zakt wanneer er meer strippen worden afgenomen. Een erg fijn en transparant model waarbij de klant altijd weet waar hij aan toe is.

Video is een enorm effectieve manier om informatie over te brengen door de combinatie van beeld en (gesproken) tekst. Daarnaast kan video ook goed ingezet worden op Social Media. Het is een snelle en persoonlijke manier om content te verspreiden. Met bijvoorbeeld de autoplay van Facebook, de nieuwe Twitter videoplayer of het linkbuildingeffect van Pinterest kan video op verschillende manieren ingezet worden op social media om een breder publiek te bereiken. Want maar liefst 75% van de kijkers bezoekt de website van de marketeer na het zien van een video. Ook is online video persoonlijk. Het geeft een beeld bij een organisatie, bedrijf of product. Dit wekt vertrouwen en zorgt voor een stem en gezicht bij het bedrijf.

Bovendien is video een onmisbaar onderdeel geworden voor de SEO. YouTube is de eerste zoekmachine na Google, en heeft meer wekelijkse bezoekers dan Facebook of Twitter. Daarnaast gaat een gemiddeld website bezoek van 48 seconde naar 5.50 minuten wanneer er video content is, belangrijk voor de Google indexatie. Er is zelfs met gebruik van video tot 53 keer meer kans om op de 1e zoekpagina van Google te komen.