Fashion Clip laten maken?
Fashion Clips zijn video’s die gemaakt worden voor fashion merken en brands. Het kan hierbij gaan om het filmen van een fotoshoot voor een collectie, waar vervolgens een leuke clip van wordt gemaakt. Maar ook winkelopeningen, jubilea of promo’s en commercials zijn voorbeelden van soorten content die worden gemaakt voor Fashion Clips.
Een Fashion Clip is een manier om foto’s en brands tot leven te laten komen. Door de combinatie van bewegend beeld en geluid kan een duidelijk sfeer en stijl van een bedrijf neergezet worden. Het sprekende effect van Fashion Clips maakt dat het een veelgebruikt manier is om content van een bedrijf te verspreiden. In combinatie met de kracht van online video binnen de marketing is het meer dan alleen een mooi plaatje. Video’s kunnen makkelijk via Social Media verspreid worden en heeft een prikkelend effect op de kijker. Niet alleen bezoekt 75% van de kijkers de website na het zien van een video, er is ook 80% meer kans dat klanten een product kopen.
Clipforce Fashion Clips
Vaak gaan er verschillende cameraoperators van Clipforce mee naar een photoshoot, in binnen- en buitenland. Er wordt materiaal geschoten die als basis dient voor het maken van verschillende clips. Vooraf wordt er besproken hoe u de fashion clip zou willen hebben, wat de doelstelling is en bijvoorbeeld de doelgroep. Welke elementen vindt u belangrijk om terug te zien in de video? Ook vinden we het belangrijk een (visuele) stijl te ontwikkelen die past bij de huisstijl van de klant.
Evenement Video voor de Marketing
Video is een enorm effectieve manier om informatie over te brengen door de combinatie van beeld en (gesproken) tekst. Naast een effectief middel om informatie over te brengen kan video ook goed ingezet worden op Social Media. Het is een snelle en persoonlijke manier om content te verspreiden. Met bijvoorbeeld de autoplay van Facebook, de nieuwe Twitter videoplayer of het linkbuildingeffect van Pinterest kan video op verschillende manieren ingezet worden op social media om een breder publiek te bereiken. Want maar liefst 75% van de kijkers bezoekt de website van de marketeer na het zien van een video.
Bovendien is video een onmisbaar onderdeel geworden voor de SEO. YouTube is de eerste zoekmachine na Google, en heeft meer wekelijkse bezoekers dan Facebook of Twitter. Daarnaast gaat een gemiddeld website bezoek van 48 seconde naar 5.50 minuten wanneer er video content is, belangrijk voor de Google indexatie. Er is zelfs met gebruik van video tot 53 keer meer kans om op de 1e zoekpagina van Google te komen.